1. Позначте
рядок, у якому всі дієслова стоять у формі дійсного способу:
А гаснуть, плив, пишу, будемо співати;
Б крикнув, встали, покараємо, полетів би;
В стереже, ходив, сядьмо, казатиме;
Г припустимо, припустімо, сиджу, натрусила.
2. Позначте
рядок з перехідними дієсловами:
А пошити сукню, росте дерево, не купити крупи;
Б привезти вугілля, пишу батькам, замислити поїздку;
В не знати правила, заробити грошей, виховувати дітей
Г сіяти зерно, не полити квітів, боротися за мир.
3. Позначте
рядок, у якому всі дієслова доконаного виду:
А стукнути, розрі́зати, дібрати, впасти;
Б увійти, набити, розріза́ти, видерти;
В впіймати, зігріти, смикнути, чекати;
Г пустити, взяти, списати, брати.
4. Позначте
рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни:
А летіти, жати, бачити;
Б кричати, мішати, торохтіти;
В світити, колоти, лазити;
Г бігти, косити, губити.
5. Позначте
рядок з безособовими дієсловами:
А світає, нудить,
мріє;
Б спить, спиться, дощить;
В мрячить, не сидиться, дніє;
Г лихоманить,
смеркає, ночують.
6. Позначте
рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни:
А бачити, варити, доїти, булькотати;
Б летіти, кричати, стояти, булькотіти;
В бігти, сидіти, полоти, білити;
Г косити, оцінити, сіяти, хотіти.
7. Позначте
рядок, у якому всі дієслова перехідні:
А слухати музику, не відчув болю, їхати потягом;
Б об’їхати гору, боятися темряви, читати текст;
В покликати дітей, дати води, не послухав батька;
Г дякувати матері, випив соку, виконати план.
8. Позначте
рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни:
А свистати, боятися, кричати, терпіти;
Б доїти, гнати, стелити, мовчати;
В полоти, муркотати, мити, хотіти;
Г клеїти, пустити, мазати, втрачати;
Д муркотіти,
стояти, спати, бачити.
9. Позначте рядок, у якому всі дієслова є перехідними:
А перебігти дорогу, не посадив дерев, радіти
зустрічі;
Б посадити картоплю, дати води, їхати лісом;
В читати статтю, назбирати ягід, не чув пісні;
Г виконати план, не бачив брата, ліг на траву;
Д не купити крупи, пишу батькам, замислити
поїздку.
10. Позначте
рядок, у якому всі слова є формами дієслова:
А захворіти,
захворівши, хворий, захворіли;
Б дружити,
дружіть, дружний, здружені;
В варити,
варіть, варе́ний, буду варити;
Г задумати,
задуманий, задумливий, задумано;
Д розбити, розбито, розбитий, розбив би.
11.Позначте
рядок з помилкою в особовому закінченні дієслова:
А косиш, стоїте, колять;
Б приклеїш, полете, вернешся;
В сопуть, любимо, сієш;
Г течемо, дружить, стережете;
Д бачите,
хочуть, водимо.
12.Позначте рядок, у якому всі дієслова
пишуться з літерою е(є):
А наступа..ш,
мерзн..ш, ляга..ш, вход..ш;
Б колиш..ш,
полощ..ш, побор..ш, бач..ш;
В суму..ш,
клич..ш, глян..ш, чеш..ш;
Г хоч..ш,
диха..ш, заздр..ш, пол..ш;
Д побор..ш,
біга..ш, чист..ш, мож..ш.
13. Правильно утворено всі дієслова наказового
способу в рядку
А викохуймо, стояти, хай квітує
Б хай співає, даймо, давайте подумаємо
В забудуть, перемагай, поговорімо
Г не зітхай, берімо, хай квітує
Д лікуйся, викохуймо, дивиться
14. Позначте речення, у якому інфінітив виконує роль
обставини:
А Я молодим прийшов до тебе, море, будити хвилю із твоїх
глибин /М.Вінграновський/.
Б Мріяти в цю пору серце моє прагне
/Д.Павличко/.
В В моїм краю в руках підкови гнути діди
навчали босоногих нас /М.Руденко/.
Г Ти права не маєш не знати найменше на світі
горе! /Д.Павличко/.
Д Мене життя навчило в трудний час боротись
до останнього патрона /Д.Луценко/.
15.Установіть відповідність між різними
формами дієслова та їх назвами:
А інфінітив; 1 помітив;
Б форма
на –но, -то; 2 помітимо;
В дієприкметник; 3 помічене;
Г дієприслівник; 4 помічено;
Д особова форма; 5 помітити;
Е родова форма. 6 помітивши.
15.Установіть відповідність між реченнями
та синтаксичною роллю інфінітива в них:
А підмет; 1 Мистецтво слухати дано не
Б присудок; кожному.
В додаток;
2
Брат навчив мене фотографувати.
Г означення; 3 Спортсмени прилетіли зустрітися
з
тренером.
Д обставина. 4 З-за
хмар почав появлятися блідий
місяць.
5 Розмовляти
з вами – велика
приємність.
Немає коментарів:
Дописати коментар