четвер, 30 жовтня 2014 р.

Орфографічні помилки, поясніть орфограми.

Орфографія
           Завдання: виправте орфографічні помилки, поясніть орфограми.
1.      Великий воїн знищенних племен мав найдивніше із усіх імен. Не Вовчий Плащ, не Бик і не Видмідь, не Зуб Мустанга, не Перо Орлинне, він мав імя сумне і старовине. (Л.Костенко.) 
2.     Кампанелла – музична п’єса, що відтворює звучання дзвіночків. (Зі словн.)
3.     Поезія – це, щоб ви знали,  нескит для байдужих і кволих, а духу народу анали і битви великої поле! (Л.Забашта.)
4.     Дівчата сідали кружка; прядево прив’язували червоною стяжкою. (П.Куліш.)
5.     О мово рідна! Їй гаряче відав я  серце недарма. (В.Сосюра.)
6.    Наше племя завзяте і вперте: ми таки просочились на волю між кіслявими пальцями смерті. (І.Качуровський.)
7.     Знов зоря світання стерла сон крилом, цвіріньчить горобчик срібно за вікном. (В.Сосюра.)
8.     Світять нашим безсонням дісплейні екрани, і життя на них – ще нерозгаданий знак. (Н.Диб’як.)
9.     Перлиною мистецького стилю українського барокко вважають Браму Заборовського у Києві. (З довідн.)
10. Течуть, як мед, осінні вечори, червоним глодом заглядають в хату. (А.Малишко.)
11.   Я закоханний в синь океанну, а ще дужче – у зорі рум’яні. (В.Сосюра.)
12.  Ми пливемо удвох в безшелестному цьому човні. (Є.Гуцало.)
13.  І небо типлотою  глибиніє, і радість налевається  в сердця. (В.Симоненко.) 
14. І корали, дончині корали зорями ранковими палали. (Д.Луценко.)
15.  Оперились пташинята, в ірій полетіли, на калині, на гілоці гніздечко лишили. (В.Грінчак.)
16. Учора я Південний бачив Хрест – сузір’я, що його у нас невидно. (М.Рильський.)
17.  Прелитиш навесні голубою співучою пташкою із далеких світів, із якихось чужих узбережь. (Б.Олександрів.)
18. Пощо господь мені тут жити повелів між стадом безязиким? (П.Куліш.)
19. Майоріли вдалині берези, тополинний шлях десь зупинивсь. (Д.Луценко.)
20.Кощій Бессмертний непремінно вмре, і всі безглузддя правда переборе. (Л.Костенко.)
21.  В епоху відродження ідеальними вважалися освічені люди, що розумілися на літературі, живопису, науці, музиці та філософії. (З підруч.)
22. Я не ломивсь ні в які двері, не правді я небив чолом. (А.Григоренко.)
23. Тільки не бачать моєї муки, як в самотині ломаю руки. (Л.Костенко.)

24.Ні, без Донечини навіки зів’яли б всі мої пісні! (В.Сосюра.)

Немає коментарів:

Дописати коментар