пʼятницю, 3 квітня 2015 р.

Дієслово. Контрольний тест


1. Позначте рядок, у якому всі дієслова стоять у формі дійсного способу:
А             гаснуть, плив, пишу, будемо співати;
Б             крикнув, встали, покараємо, полетів би;
В             стереже, ходив, сядьмо, казатиме;
Г             припустимо, припустімо, сиджу, натрусила.
2. Позначте рядок з перехідними дієсловами:
А     пошити сукню, росте дерево, не купити крупи;
Б     привезти вугілля, пишу батькам, замислити поїздку;
В     не знати правила, заробити грошей, виховувати дітей
Г     сіяти зерно, не полити квітів, боротися за мир.
3. Позначте рядок, у якому всі дієслова доконаного виду:
А             стукнути, розрі́зати, дібрати, впасти;
Б             увійти, набити, розріза́ти, видерти;
В             впіймати, зігріти, смикнути, чекати;
Г             пустити, взяти, списати, брати.
4. Позначте рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни:
 А    летіти, жати, бачити;
Б    кричати, мішати, торохтіти;
В    світити, колоти, лазити;
Г    бігти, косити, губити.
5. Позначте рядок з безособовими дієсловами:
А    світає, нудить, мріє;
Б    спить, спиться, дощить;
В    мрячить, не сидиться, дніє;
Г    лихоманить, смеркає, ночують.
6. Позначте рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни:
А             бачити, варити, доїти, булькотати;
Б             летіти, кричати, стояти, булькотіти;
В             бігти, сидіти, полоти, білити;
Г             косити, оцінити, сіяти, хотіти.
7. Позначте рядок, у якому всі дієслова перехідні:
А             слухати музику, не відчув болю, їхати потягом;
Б             об’їхати гору, боятися темряви, читати текст;
В             покликати дітей, дати води, не послухав батька;
Г             дякувати матері, випив соку, виконати план.
8. Позначте рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни:
А             свистати, боятися, кричати, терпіти;
Б             доїти, гнати, стелити, мовчати;
В             полоти, муркотати, мити, хотіти;
Г             клеїти, пустити, мазати, втрачати;
Д            муркотіти, стояти, спати, бачити.
9. Позначте рядок, у якому всі дієслова є перехідними:
А             перебігти дорогу, не посадив дерев, радіти
               зустрічі;
Б             посадити картоплю, дати води, їхати лісом;
В             читати статтю, назбирати ягід, не чув пісні;
Г             виконати план, не бачив брата, ліг на траву;
Д            не купити крупи, пишу батькам, замислити  
               поїздку.
10. Позначте рядок, у якому всі слова є формами дієслова:
А         захворіти, захворівши, хворий, захворіли;
Б         дружити, дружіть, дружний, здружені;
В         варити, варіть, варе́ний, буду варити;
Г          задумати, задуманий, задумливий, задумано;
       Д         розбити, розбито, розбитий, розбив би.
11.Позначте рядок з помилкою в особовому закінченні дієслова:
А         косиш, стоїте, колять;
Б         приклеїш, полете, вернешся;
В         сопуть, любимо, сієш;
Г          течемо, дружить, стережете;
Д        бачите, хочуть, водимо.
12.Позначте рядок, у якому всі дієслова пишуться з літерою е(є):
А         наступа..ш, мерзн..ш, ляга..ш, вход..ш;
Б         колиш..ш, полощ..ш, побор..ш, бач..ш;
В         суму..ш, клич..ш, глян..ш, чеш..ш;
Г          хоч..ш, диха..ш, заздр..ш, пол..ш;
Д         побор..ш, біга..ш, чист..ш, мож..ш.
13. Правильно утворено всі дієслова наказового способу в рядку
А    викохуймо, стояти, хай квітує
Б    хай співає, даймо, давайте подумаємо
В    забудуть, перемагай, поговорімо
Г    не зітхай, берімо, хай квітує
Д   лікуйся, викохуймо, дивиться
14. Позначте речення, у якому інфінітив виконує роль обставини:
А    Я молодим прийшов до тебе, море, будити хвилю із твоїх глибин  /М.Вінграновський/.                 
Б    Мріяти в цю пору серце моє прагне /Д.Павличко/.
В    В моїм краю в руках підкови гнути діди навчали босоногих нас    /М.Руденко/.
Г    Ти права не маєш не знати найменше на світі горе! /Д.Павличко/.
Д    Мене життя навчило в трудний час боротись до останнього патрона     /Д.Луценко/.
15.Установіть відповідність між різними формами дієслова та їх назвами:
 А            інфінітив;                          1              помітив;            
 Б            форма на –но, -то;      2             помітимо;
В             дієприкметник;             3             помічене;
Г             дієприслівник;                4            помічено;
Д            особова форма;            5             помітити;
Е             родова форма.               6             помітивши.
15.Установіть відповідність між реченнями та синтаксичною роллю інфінітива в   них:
А  підмет;                Мистецтво слухати дано не                            
Б  присудок;               кожному.          
В  додаток;             Брат навчив мене фотографувати.
Г  означення;          Спортсмени прилетіли зустрітися
                                         з тренером.
Д  обставина.         4 З-за хмар почав появлятися блідий
                                         місяць.
                                    Розмовляти з вами – велика               
                                        приємність.                                                        


             

Немає коментарів:

Дописати коментар